سندروم فارسي وان
 
بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ
سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 22:12 ::  نويسنده : مبین اسماعیلی

 فارسي وان توسط گروه رسانه اي سعد محسني (موبي) - كه يك افغاني و بهايي مقيم استرالياست – با همكاري و مشاركت جدي شبكه جهاني star  در سال 2009 تاسيس شد.

قابل ذكر است موبي ، قبل از تاسيس فارسي وان ، شبكه هاي تلويزيوني طلوع ، لمر ( به زبان پشتوني) ،راديو آرمان ، استوديوي موسيقي باربد ميوزيك و .... راه اندازي كرده اند كه مخاطب اصلي آن مردم افغان هستند.

فارسي وان كه از ماهواره هاتبرد  _ماهواره اي كه اغلب ماهواره داران ايراني شبكه هاي آن را پيگيري مي كنند – پخش مي شود با دوبله فيلم ها و سريالهاي تلويزيوني سعي كرد بخشي از مخاطبان ايراني و فارسي زبان را به خود جذب كند. دفتر مركزي فارسي وان در هنك كنگ و دفتر فروش و بازاريابي آن در دوبي قرار دارد.

فيلمها و سريال هاي همچون آشنايي با مادر ، خواهر دوست داشتني من ، همسر من بي نظيره ، روياي شيشه اي ، همسايه ها ، افسانه افسونگر، سفري ديگر، دارما و گريك ، ققنوس و... مخاطباني پيدا كرد كه دوست دارند به تعقيب داستان بپردازند و خود را به آخر ماجرا برسانند ولي قصه اين فيلم ها چه بود؟

در سريال ويكتوريا ، مخاطب ايراني ، زني را به عنوان قهرمان داستان مي پذيرد كه با همسر و دو فرزندش زنگي مي كند. ويكتوريا بعد از سالها زندگي مشترك با همسرش در مي يابد كه شوهرش با دستيارش رابطه دارد.... در اين ميان كشف مي شود كه ويكتوريا نيز با پسر جواني به نام ژرونيمو ارتباط نامشروع دارد.....

 

پسر ويكتوريا نيز از قافله عقب نمي ماند و با دوست مادرش رابطه جنسي برقرار مي كند... دختر بزرگ ويكتوريا از مردي باردار است و دختر كوچكش هم مورد تجاوز مردي قرار مي گيرد.

 

سريال ويكتوريا توسط كمپاني تلموندو - سازنده فيلمهاي اسپانيولي زبان - در ايالت فلوريدا توليد شده است . بازيگر نقش ويكتوريا ، خانم ويكتو.ريا رافو اصالتا ايتاليايي و مقيم مكزيكو سيتي است كه شوهرش آقاي عمر فائد  لبناني الاصل و فرماندار شهر پاچاچيو مكزيك است . ويكتوريا دو خواهر دارد كه هر دو بازيگر هستند. اين فيلم در سال 2007 توليد شد و در نيمسال اول 1389 توسط فارسي وان پخش شد.

 

در فيلم در جستجوي پدر ، پسر بچه اي شش ساله بنام فريجوليتو كه همراه مادر 22 ساله اش  مارگاريتا – خواننده يك كافه - زندگي مي كند در جستجوي پدر واقعي اش هست  و در اين ميان پزشك بيمارستاني بنام ايگناسيو به فريجوليتو  و مادرش محبت مي كند و .... آخر داستان كشف مي شود كه مارگاريتا وقتي 15 ساله بوده توسط همين ايگناسيو مورد تجاوز قرار گرفته  و محصول اين ارتباط نامشروع بچه اي است بنام فريجوليتو!

 در فيلم همسايه ها ، جسيكا ، كارمند بنگاه معاملاتي رادلف ، دوست دارد خانه رويايي (آپارتمان رويايي) داشته باشد . اسكار راننده جوان تاكسي به وي پيشنهاد مي كند كه او را به محل كارش برساند و جسيكا در راه از روياهايش يراي اسكار تعريف مي كند و اسكار به وي قول مي دهد اگر در مسابقه بخت آزمايي برنده شود و جسيكا به پيشنهاد ازدواج وي جواب مثبت بگويد ، اسكار آن خانه رويايي را خواهد خريد...

از طرف ديگر جسيكا مورد توجه رادلف ، رئيسش هست... رادلف معشوقه ديگري دارد بنام تاتياناو تاتيانا به طور تصادفي سوار ماشين اسكار مي شود و اسكار كه در مسابقه بخت آزمايي برنده شده ، پي به اختلاف رادلف و تاتيانا مي برد و اين بار دوست دارد با تاتيانا رابطه داشته باشد و جسيكا را فراموش مي كند.....

 هر فيلمي كه فارسي وان پخش مي كند تم اصلي و اساسي آن خيانت در خانواده هست ، هم مرد به زن و هم زن به شوهرش خيانت ميكند و از اين خيانت قبح زدايي مي شود. فرزندان  ، حرامزاده و در بسياري موارد و در صورت اقتضاي سني خود اسير اين روابط خارج از نظام خانواده هستند و جالب اين كه افراد به اين مساله كمترين واكنشي را نشان نمي دهند و  راحت از كنار آن مي گذرند.

راستي چرا فارسي وان ، اين گونه فيلم ها را كه تم اصلي آن خيانت هست براي مخاطب ايراني نشان مي دهد ؟

آيا قصدش جز شكستن حريم  و نظام خانواده ايراني است و يا حداقل ايجاد شك و بدبيني در بين اعضاي خانواده نسبت به هم  است؟

جالب است بدانيم فارسي وان با پيوستن به گروه رسانه اي استار ، تحت قيموميت كمپاني نيوز كورپوريشن قرار گرفته است كه رئيس آن رابرت مردخاي ، صهيونيست مقيم استراليا و شيطان رسانه اي دنياست  و مي دانيم كه بهائيان ( سعد محسني يك بهائي است ) با صهيونيست ها روابط تنگاتنگي دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 164
بازدید هفته : 238
بازدید ماه : 231
بازدید کل : 218109
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1