نخستين گام دشمن در جنگ نرم تزلزل در ريشه‌هاي اعتقادي جوانان است
 
بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ

خبرگزاري فارس: يك استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه نخستين گام دشمن در جنگ نرم، تزلزل در ريشه‌هاي اعتقادي جوانان و تضعيف اين باورها است، گفت: هنگامي كه باورهاي اعتقادي ضعيف شد، طبيعتاً جريان‌هاي انحرافي جايگاه خود را در بين جوانان پيدا مي‌كند.

 


حجت‌الاسلام عبدالحسين خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص جوانان و جايگاه آنان در جنگ نرم اظهار داشت: جنگ نرم و اقدامات دشمن در اين زمينه بيشتر در بينش‌ها، منش‌ها و كنش‌ها فعال است؛ در حال حاضر نمادها و جلوه‌هاي جنگ نرم در عرصه‌هاي مختلفي مثل شيطان‌پرستي، عرفان‌هاي كاذب، تصوّف فرقه‌اي، بهائيت، فراماسونري، ناسيوناليسم، فمنيسم و گروه‌هاي ديگر ظاهر شده و خود را نشان مي‌دهد.

وي ادامه داد: مخاطبان تمام اين جريان‌هايي كه به عنوان جنگ نرم عليه فرهنگ اصيل اسلامي فعاليت مي‌كنند، جوانان هستند؛ در واقع دشمنان درصددند كه جوان را از فرهنگ اسلامي جدا كنند و به سمت عرفان‌هاي كاذب و ديگر نحله‌هاي فكري انحرافي سوق دهند.

اين پژوهشگر عرصه‌هاي فرهنگي، جوانان را بازيگران اصلي صحنه جنگ نرم دانست و گفت: اين جوانان هستند كه مي‌توانند فكر و فرهنگ ابتذالي ناشي از جنگ نرم را پذيرفته، سرباز و افسر جبهه مخالف شوند يا بالعكس با آگاهي و بصيرت، اين جريان‌هاي انحرافي را بشناسند، در برابر آنها بايستند و در واقع سرباز و افسر سپس فرمانده جبهه خودي در برابر مهاجمان جنگ نرم شوند.

وي افزود: نخستين وظيفه نسل جوان كسب شناخت از جريان‌هاي انحرافي و مخالف است همچنين بايد نحوه مقابله با اين جريانات را بشناسند و با آگاهي از فرهنگ اصيل اسلامي با اين جريانات مقابله كنند بنابراين شناخت فرهنگ اصيل اسلامي و شناخت دشمن و نحوه مقابله با آنان ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام خسروپناه آسيب‌هاي ناشي از جريانات انحرافي را متوجه مباني اعتقادي جوانان دانست و خاطرنشان كرد: برخي از اين جريان‌هاي منحرف، اعتقاد به خدا و توحيد را از انسان مي‌گيرند اكنون تفكر و شعار اومانيستي شعاري است كه در برابر خدامحوري از سوي برخي از اين جريانات مطرح است، گاهي نيز نسبت به اعتقادات ديگر اسلام مانند نبوت، امامت، معاد يا ولايت فقيه شبهه وارد مي‌كنند.

وي افزود: كم‌كم با وارد شدن اشكالات به مباني ديني، جوانان به سمت جريان‌هاي انحرافي سوق پيدا مي‌كنند در واقع ، نخستين گام دشمن در جنگ نرم تزلزل در ريشه‌هاي اعتقادي جوانان و تضعيف اين باورها است هنگامي كه باورهاي اعتقادي ضعيف شد طبيعتاً جريانات انحرافي جايگاه خود را در بين جوانان پيدا مي‌كنند.

اين پژوهشگر در ادامه اظهار داشت: گاهي هم اقدامات دشمن كنش‌ها و رفتارها را تغيير مي‌دهد؛ هر كدام از اين فرقه‌ها نمادهاي مخصوص به خودشان را دارند و جوانان نيز كه علاقه‌مند به استفاده از نمادهاي جديد هستند از اين طريق ناخواسته جذب دشمن مي‌شدند، گاهي نيز دشمن سعي مي‌كند شعائري مانند نماز و روزه را به صورت غيرمستقيم از جوانان بگيرد.

وي افزود: چنانچه دشمن بتواند شب قدر و اعتكاف را از جوانان بگيرد كم‌كم زمينه‌اي ايجاد مي‌شود كه جوان به سمت عناصري ديگر مانند موسيقي‌هاي مبتذل برود اكنون يكي از مهمترين ابزار فرقه‌هاي گمراه، موسيقي‌هاي مبتذل راك، متال و امثال اينهاست و از اين طريق سعي مي‌كنند جوانان را به سمت خود گرايش دهند و به اين ترتيب ايمان و اعتقاد آنان را بربايند.

حجت‌الاسلام خسروپناه به كتاب «جريان‌شناسي ضدفرهنگ‌ها» كه در اين زمينه تأليف كرده است، اشاره كرد و گفت: در اين كتاب اعتقادات و باورهاي غلط اين جريانات ذكر شده و همچنين نقدها و اشكالات وارد بر آنها تشريح شده است، مطالعه اين كتاب را به تمامي جوانان توصيه مي‌كنم.

وي نقش صدا و سيما را در مقابله با عرفان‌هاي كاذب بسيار مؤثر دانست و اظهار داشت: با ساخت فيلم‌هايي به طور غيرمستقيم مي‌توان به نقد فرقه‌ها و عرفان‌هاي كاذب و جريان‌هاي انحرافي پرداخت؛ اكنون اسلحه دشمن در جنگ نرم براي ايجاد بحران هويت در نسل جوان فيلم‌هاي سينمايي برنامه‌هاي ماهواره‌اي و سايت‌هاي اينترنتي است، البته رمان و آثار ادبي هم در ترويج ابتذال و لمپنيزم فرهنگي بسيار مؤثر هستند.

اين استاد دانشگاه در ادامه افزود: فيلم، كتاب، ماهواره، و اينترنت همه ابزار دست دشمن در جنگ نرم هستند و ما چاره‌اي جز مقابله با دشمن از طريق استفاده از همين ابزار نداريم؛ بايد در مقابل سايت‌هاي اينترنتي سايت‌هاي متعدد راه‌اندازي كنيم و در برابر شبكه‌هاي ماهواره‌اي شبكه‌هاي متعدد راه‌‌اندازي كنيم.

وي افزود: علاوه بر فعاليت براي جوانان در داخل بايد افق ديد را به كشورهاي ديگر وسعت دهيم، در حال حاضر در شبه‌قاره هند، بيش از 500 ميليون نفر اردو زبان زندگي مي‌كنند كه علاقه‌مند به شنيدن پيام انقلاب هستند، ما با راه‌اندازي شبكه‌هاي اردو زبان مي‌توانيم در اتحاد جهان اسلام مؤثر باشيم.

حجت‌الاسلام خسروپناه در پايان خاطرنشان كرد: صدا و سيما تاكنون در توسعه شبكه‌هاي ماهواره‌اي موفق بوده و نقش مؤثري در توسعه فكر و فرهنگ اسلامي داشته است، در حوزه رمان و فيلم نيز بايد فعالانه عمل كنيم و علاوه بر نقد رمان و فيلم‌هاي دشمن در راستاي جنگ نرم، به توليد آثار قوي و تأثيرگذار براي مقابله با جنگ نرم بپردازيم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 88
بازدید هفته : 299
بازدید ماه : 292
بازدید کل : 218170
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1