بابا هامون به این نظام رای دادن به ما چه!! رفراندوم دوباره !!
 
بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ

 

آیا این  احتمال وجود ندارد که در صورت برگزاری انتخابات مجدد مردم به جمهوری اسلامی رای ندهند؟

قبل از پرداختن به پاسخ، توضیحی درباره ی احتمال ضروری است:

احتمال به معنای عام امری است که در هر جا راه دارد.مثلا در اتاقی که شما به استراحت پرداخته اید، احتمال هست سقف آن فرو ریزد، یا اگر برای اصلاح سر و صورت به آرایشگر مراجعه می کنید،احتمال دارد آرایشگر دچار جنون شده، به جای اینکه موهای زیر گلوی شما را اصلاح کند، رگ گردنتان را قطع نماید! نمی توان گفت این احتمالات وجود ندارند، ولی این احتمالات بسیار ضعیف است. شکی نیست هیچ عاقلی به چنین احتمالاتی وقعی نمی نهد و آنها را سفیهانه و غیر عاقلانه می شمارد.

گاهی یک احتمال ، قراین و شواهدی دال بر صحت دارد. این گونه احتمالات را عقلایی یا احتمال به معنای خاص می نامیم . خردمندان به چنین احتمالاتی ترتیب اثر می دهند و آنها را در زندگی بعید نمی دانند. مثلا اگر کسی در سقف اتاق شکافهایی مشاهده کند، احتمال عقلایی می دهد سقف فرو ریزد ، از این رو به بنا مراجعه می کند، تا آن را تعمیر کند.

با توجه به این توضیح ، می توان به این سوال پاسخ داد:

احتمالی که در سوال مطرح شده، احتمال عقلایی نیست بلکه احتمال به معنای عام است، پس جواب دادن به این احتمال لزومی ندارد.

ممکن است کسی پافشاری کند و بگوید : در مسائلی مانند تعیین نوع حکومت ، هر چند احتمال ضعیفی وجود داشته باشد لکن چون محتمل بسیار اهمیت دارد باید به آن ترتیب اثر داد ولی خواهیم گفت:

این احتمال در مورد هر نظام و حکومتی وجود دارد.فرض کنید کسی بگوید :

اگر در آمریکا انتخابات برگزار شود، مردم نظام در حزبی کنونی را نمی پذیرند، پس باید رفراندوم برگزار شود.آیا فقط با این احتمال می توان می توان انتخابات مجدد برگزار کرد؟

آیا تا کنون کشوری با هر شکل از حکومت – انتخاباتی به صرف احتمال و ادعا انجام شده است تا نظام جمهوری اسلامی هم چنین کند؟! توضیح آنکه :

اگر مردم با انتخابات آزاد نماینده ای را انتخاب کند و پس از گذشت زمانی اندک احتمال داده شود رای دهندگان از نظر خویش برگشته اند ، باید تقاضای تجدید انتخابات بشود؟!

همین احتمال در مورد انتخابات ریاست جمهوری ، اعضای شورای شهر ، شهرداران و مسولان دیگری که در نظامهای مختلف از طریق انتخابات برگزیده می شوند، نیز مطرح می شود. اگر در انتخابات به صرف احتمال تغییر نظر و رای مردم-که در هیچ زمان منتفی نیست-  انتخابات مجدد برگزار گردد، کار دولتها و حکومتها فقط برگزاری انتخابات می شود! آیا چنین امری در دنیا پذیرفته است؟!

منبع: وبلاگ جوان با بصیرت


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 88
بازدید هفته : 283
بازدید ماه : 276
بازدید کل : 218154
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1